Vakiokorvaus yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta
Asiakkaalla on oikeus saada vakiokorvaus yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta. Korvaus lasketaan siitä hetkestä, kun vika on tullut yhtiön tietoon.
Vakiokorvaus edellyttää, että sähkökatko on ollut yhtäjaksoinen.
Vakiokorvauksen määrä perustuu asiakkaan arvioituihin vuotuisiin verkkopalvelumaksuihin, joita ovat perus- ja siirtomaksu veroineen.
Hyvitykset maksetaan automaattisesti asiakkaalle seuraavalla laskulla. Eli korvauksen saaminen ei vaadi toimenpiteitä asiakkaalta.
Vakiokorvaukset määräytyvät sähkökatkon yhtämittaisen keston perusteella seuraavasti:
12 – 24 tuntia: | 10% vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
24 – 48 tuntia: | 25 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
48 – 72 tuntia: | 50% vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
72 – 120 tuntia: | 100 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
120 – 288 tuntia: | 150 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
Yli 288 tuntia: | 200 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta |
Asiakkaalle kalenterivuoden kuluessa maksettavien vakiokorvausten määrä on enintään 200 prosenttia vuotuisista verkkopalvelumaksuista tai enintään 2 000 euroa.
Milloin tehdään vahinkoilmoitus?
Verkkoyhtiö on korvausvelvollinen, jos verkkopalvelussa on ollut virhe esimerkiksi nollavika tai pitkäaikainen yli-/alijännite on vaurioittanut laitteita.
Voit hakea korvauksia vahingoista verkkoyhtiöltä tai omalta vakuutusyhtiöltäsi riippuen vian laadusta.
Käsittelemme korvaushakemukset tapauskohtaisesti ja olemme sinuun yhteydessä.