Tietoa sähkömittareiden vaihdosta
Tekstiviesti saapuu numerosta + 358 457 396 0278.
Ajan vaihtaminen onnistuu soittamalla numeroon 017 570 7050.
Mikäli mittari sijaitsee ulkona tai taloyhtiön yhteisissä tiloissa, ei mittarin vaihto vaadi asiakkaan paikalla oloa tai asentajan käyntiä asunnossa.
Mikäli mittari sijaitsee sisätiloissa, voit sopia itsellesi sopivan asennusajankohdan sinulle saapuvasta tekstiviestilinkistä. Tekstiviesti saapuu numerosta: +358 457 396 0278. Ajan vaihtaminen onnistuu soittamalla numeroon 017 570 7050.
Uudet mittarit mahdollistavat reaaliaikaisemman energiakulutuksen ja -tuotannon seurannan. Reaaliaikaisemman seurannan avulla varmistetaan sähköjärjestelmän luotettava toiminta myös tulevaisuudessa.
Vaihdettavat mittarit ovat myös teknisen käyttöikänsä lopussa, joten ne tulisivat joka tapauksessa vaihdettavaksi lähivuosien aikana.
Mittareiden vaihdot aloitetaan 2024 vuoden lopulla. Pääosin vaihdot toteutetaan vuosien 2025-2026 aikana. Oman asuinalueesi aikataulun näet täältä.
Saat tekstiviestin noin kahta viikkoa ennen suunniteltua mittarin vaihtoa. Mikäli aika ei sovi sinulle pääset vaihtamaan ajan tekstiviestissä olevasta linkistä. Tekstiviesti saapuu numerosta: +358 457 396 0278. Soittamalla ajan vaihtaminen onnistuu numerosta 017 570 7050.
Soittamalla ajan vaihtaminen onnistuu numerosta 017 570 7050.
Mittareiden vaihdoista vastaavat Rovakairan urakoitsijat Elvera Oy ja Rovakairan Verkonrakennus Oy. Urakoitsijan edustajat tunnistaa helposti yrityksen tunnuksilla varustetuista ajoneuvoista, työvaatteista ja henkilökortista.
Mikäli mittari sijaitsee ulkona tai kerros- ja rivitalojen yhteisissä tiloissa, ei asentajilla ole tarvetta käydä asunnon sisätiloissa.
Asiakkaan on syytä perehtyä huolellisesti Rovakairan ja Rovakairan urakoitsijoiden tiedotteisiin ja viesteihin.
Ennen asentajan saapumista tulee varmistaa, ettei sähkömittarin edessä ole tavaraa ja mittarille pääsy on esteetöntä.
Uuden sähkömittarin asennustyö kestää noin 20 minuuttia, jonka aikana sähköt ovat katkaistuna.
Mittarinvaihto ei maksa asiakkaalle mitään.
Asiakkaana saat entistä tarkempaa tietoa kulutuksestasi. Verkkoyhtiönä saamme tietoa mahdollisista vikatilanteista aiempaa nopeammin ja näin myös viankorjaus nopeutuu. Vaarallisten nollavikojen osalta mittarit kykenevät tunnistamaan vikatilanteet ja katkaisemaan sähkön asiakkaan turvallisuuden varmistamiseksi.
Uuden mittarin myötä asiakkaan käyttöön tulee HAN -portti, jonka kautta asiakas saa reaaliaikaista sähkönkulutustietoa suoraan mittarinsa kautta.