Siirry sisältöön
Rovakaira
  • Palvelumme
        • Vikapalvelut
          • Sähkökatkot
          • Ilmoita viasta
          • Korvaukset sähkökatkoista ja vahingoista
          • Näin varaudut pitkiin sähkökatkoihin
          • Ohjeita vianhakuun
          • Häiriötiedottaminen
        • Sähköliittymät
          • Ohjeita liittymän tilaukseen
          • Tilaa liittymä
          • Kiinteistön osto ja sähköliittymän siirto
          • Muutokset liittymiin
          • Mittarointilomake
          • Hintatiedustelu
          • Urakoitsijalle
          • Maankäyttö
          • Kapasiteettikartta
        • Muut palvelut
          • Laskut ja maksaminen
          • Kaapelinäyttö
          • Puunkaatoapu
          • Muuttajalle
          • Mittarin lukuohje
          • Sähkömittareiden massavaihto
          • Aurinkosähkö
          • Energianeuvonta
        • Ehdot ja hinnat
          • Sähkövero
          • Verkkopalveluhinnasto
          • Sähköliittymähinnasto
          • Verkkopalveluehdot VPE2024
          • Liittymisehdot LE2019
        • Usein kysyttyä
        • Rovakaira-konserni
          • Rovakairan Verkonrakennus Oy
          • Kittilän Alueverkko Oy
  • Tietoa meistä
        • Tietoa Rovakairasta
          • Vuosikertomukset
          • Yhtiön historiaa
          • Rovakairalehti
          • Ajankohtaista
          • Verkon kehittämissuunnitelma
        • Hallinto ja tilintarkastajat
        • Johtoryhmä
  • Rovakaira työnantajana
        • Meillä töissä
        • Avoimet työpaikat
  • Ota yhteyttä
        • Asiakaspalvelu
        • Yhteydenottolomake
        • Vahinkoilmoituslomake
        • Laskutusosoitteet
  • Lomakkeet ja ohjeet
  • OmaKaira
  • Hae

Laskut ja maksaminen

Saat sähköstä kaksi erillistä laskua. Sähkönmyyjäsi laskuttaa sähkönmyynnin osuuden ja Rovakaira verkkopalvelusta.

Verkkopalvelulasku koostuu perusmaksusta, kulutukseen perustuvasta energiamaksusta sekä sähköverosta. Perusmaksu määräytyy käyttöpaikalla voimassa olevan siirtotuotteen mukaan. Voit vertailla verkkopalvelutuotteita verkkopalveluhinnastosta.

Tilaa e-lasku
Ilmoita laskutusosoitteen muutoksesta

Kivra-digipostipalvelu

Kivra on maksuton digipostipalvelu, jolla voit vastaanottaa ja maksaa laskuja helposti ja turvallisesti. Laskut saapuvat palvelun käyttöönoton jälkeen automaattisesti digipostina Kivraan. Lue lisää palvelusta Kivran omalta sivustolta.

Vakuus

Kuluttaja-asiakkaille tehdään vakuusvaatimus, mikäli asiakkaalla on entistä velkaa Rovakaira Oy:lle. Vakuus palautetaan, kun sopimus päättyy tai kun maksut on hoidettu vuoden moitteettomasti. Vakuus vaatimus lähetetään kaikille ensisijaisesti sähköpostilla. Jos sähköpostiosoitetta ei ole, vaatimus lähetetään kirjeellä. 

Yritysasiakkaille tehdään ulkoinen luottotietotarkastelu ja vakuus peritään luottotietotarkastelun perusteella. Vastaperustetulle yritykselle muodostuu aina vakuusvaatimus. Vakuus palautetaan sopimuksen päätyttyä tai kun maksut on hoidettu 2 vuotta moitteettomasti.

Usein kysyttyä

Mistä näen laskuni?

Rovakairalla ei ole tällä hetkellä käytössä sähköistä kanavaa omien laskujen tarkastelua varten. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. E-laskut näet suoraan verkkopankissasi saapuneet e-laskut sivulla.

Miten voin siirtää laskun eräpäivää?

Laskulle voidaan antaa maksimissaan kuukausi maksuaikaa. Eräpäivän siirto e-laskulle verkkopankissa pitää tehdä itse, edellyttää lisäksi yhteydenottoa asiakaspalveluumme. Eräpäivän jälkeen laskulle kertyy korkokulua.

Voinko tehdä e-laskuvaltuutuksen teidän kauttanne?

E-lasku tehdään verkkopankissa omilla verkkopankkitunnuksilla. Kirjaudu sisään ja etsi valikosta e-lasku. Hae laskuttaja Rovakaira Oy. Laskun tunnistetieto on laskusta löytyvä asiakasnumero ja laskun viitenumero. Saamme tiedon e-laskuvaltuutuksesta suoraan pankiltasi

Miten ilmoitan yrityksen verkkolaskuosoitteen?

Ilmoita yrityksen verkkolaskutustiedot ja muutokset kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@rovakaira.fi tai yhteydenottolomakkeella.

Voiko sähkölaskun saada sähköpostiin?

Valitse ympäristöystävällisempi sähköinen lasku! Voit tilata sähköpostilaskun lomakkeella.

Sain Rovakairalta tekstiviestin myöhässä olevasta laskusta. Mitä teen?

Lähetämme henkilöasiakkaille tekstiviestimuistutuksen erääntyneestä laskusta, ennen kun lasku on siirtynyt perintäyhtiölle. Vältyt huomatuskuluilta, kun maksat erääntyneen laskun heti tekstiviestin saatuasi.

Sähköni on katkaistu maksamattomien laskujen takia. Mitä teen?

Rovakairan erääntyneiden laskujen perinnästä vastaa Ropo. Mikäli sähköt on katkaistu erääntyneiden laskujen vuoksi, voit sopia maksumenettelystä Ropo Capitalin kanssa tai maksaa avoimet laskut kätevästi MyRopo-palvelussa. Kytkemme sähköt takaisin, kun saamme Ropolta ilmoituksen kytkennästä.

Saat meiltä tekstiviestin sähköjen turvallisesta kytkennästä. Vastaamalla tekstiviestiin ohjeiden mukaan K-kirjaimella, saat kytkettyä sähköt päälle.

ROVAKAIRA OY

PL 196
96101 ROVANIEMI

Pukinpolku 40 B
96900 SAARENKYLÄ

Y-tunnus: 1637865-7
Vikapäivystys
016 331 6201

Vikapäivystys vastaa ainoastaan vika-asioissa.

Asiakaspalvelu
016 331 6200

Sähköposti
asiakaspalvelu@rovakaira.fi
LASKUTUSOSOITTEET

Rovakairan Verkonrakennus:
www.rvr.fi
© Rovakaira.fi 2025
Tietosuojaseloste | Saavutettavuusseloste
Rovakaira
Made by Tietotalo