Lehdistötiedote: Rovakaira alentaa verkkopalvelumaksuja yhdeksän (9) prosenttia 1.11.2022 alkaen

Rovakaira alentaa verkkopalvelumaksuja 1.11.2022 alkaen. Alennus kohdistuu kaikkien asiakkaiden maksuihin. Yhtiön verottomat verkkopalvelumaksut laskevat keskimäärin noin yhdeksän (9) prosenttia. Verolliset maksut laskevat keskimäärin viisi (5) prosenttia. Rovakaira on sähkölämmittäjälle alennuksen jälkeen Suomen edullisin sähkönsiirtäjä niiden kahdenkymmenen yhtiön joukossa, jotka toimivat harvaan asutuilla seuduilla. Tällaisilla yhtiöllä on sähköverkkoa jokaista asiakasta kohden yli 200 metriä.

Yhtiön taloutta hoidetaan pitkäjänteisesti

Rovakairan strategian peruspilari on pitää verkkopalvelumaksut mahdollisimman edullisina alueensa kotitalouksille, yrityksille ja muille asiakkaille. Yhtiön talous mahdollistaa hinnanalennuksen huolimatta siitä, että yhtiö on jo lähes kymmenen vuoden ajan investoinut suuruusluokassa noin puolet liikevaihdostaan säävarman sähköverkon rakentamiseen.
”Olen iloinen siitä, että vuosien tarkka taloudenpito ja toimialueen elinvoiman kasvu mahdollistavat merkittävän hinnanalenuksen asiakkaillemme. Paikallinen omistus takaa hinnoittelun ja investointien suunnittelussa luotettavan näkymän pitkälle tulevaisuuteen. Tämä on ensiarvoisen tärkeää maailman ollessa muuten varsin turbulentti. Verkkopalvelumaksuilla katetaan sähköverkkojen ylläpito, kehittäminen ja asiakaspalvelu. Nykyinen sähkömaksujen voimakas kallistuminen johtuu sähkön myyntihinnoista”, toteaa toimitusjohtaja Tapio Jalonen.

Hinnanalennus koskee kaikkia asiakkaita

Hinnanalennus kohdistuu kaikkien asiakkaiden energiamaksuihin. Kotitaloudet ja vapaa-ajan asunnot sekä yritykset saavat välittömästi marraskuun alusta verkkopalvelunsa alennetuilla hinnoilla. Kerros- ja rivitaloille tuomme uuden tuotteen, joka tarjoaa perusmaksualennuksen kohteisiin, joissa on useita käyttöpaikkoja saman liittymän takana. Hinnanalennus leikkaa Rovakairan liikevaihtoa noin kaksi (2) miljoonaa euroa.

toimitusjohtaja Tapio Jalonen

Katso uusi hinnasto alkaen 1.11.2022.